Jakýkoliv obchod, ať už kamenný či internetový, musí splňovat mnoho nařízení, která vyžaduje zákon. A to bez ohledu na to, zda se jim to líbí nebo ne. Ve většině případů je to proto, aby byla ochráněna práva zákazníka, avšak leckdy i z důvodu zabránění například daňovým únikům.
Jedním z takovýchto nařízení je i to, že každý podnik musí mít na svých webových stránkách uvedeny mimo jiné i všeobecné obchodní podmínky. V nich nalezneme podrobný rozpis toho, jak bude probíhat nákup i expedice zboží a pro zákazníky je to velmi důležitá sekce. Zde totiž mohou poznat, zda je onen obchod skutečně spolehlivý či nikoliv.
Tím hlavním, na co bychom se měli zaměřit, je doba dodání a způsob vyřizování reklamací. Pokud tam je totiž napsáno, že zboží bude někdy dodáno, případně že bude odesláno v „nejbližším možném termínu“, pak nám to příliš neřekne. Kdo může vědět, kdy tento termín nastane? Snadno se tak může stát, že svůj nákup neuvidíme, neboť zkrátka nebude odeslán.
Pokud jde o reklamaci, zajímejte se, z jakých důvodů je možné reklamovat, a kdy. Jistě, zákonem stanovená reklamační lhůta je dva roky, avšak to neznamená, že ji všichni dodržují. Někteří se tomu vyhýbají tím, že zboží musí být v neporušeném originálním obalu – což ale v podstatě znamená, že jej nemůžete vyzkoušet, neboť při otevření onen obal porušíte.
Také lhůta na zpracování reklamace se může lišit. V ideálním případě bude samozřejmě zpracována co nejdříve, avšak takovýchto případů je skutečně jen minimum. Vyplatí se tedy vědět, za jak dlouho můžeme čekat odpověď.
Je tedy jasné, že tyto podmínky jsou poměrně důležité. Bohužel si je přečte skutečně jen málokdo, především proto, že jsou psány malým písmem a suchým jazykem. Situaci nepomáhají ani firmy samotné, které jejich přečtení při nákupu nevyžadují. Nelze se tedy divit, že se u nás různým typům podvodů tak daří.